szpinak

19:21

Szpinak: jeszcze parę lat temu był niedoceniany i omijany w kuchni, dziś jest chętnie wprowadzany do codziennego jadłospisu. Uprawa szpinaku jest bardzo łatwa. Wysiewa się go rzutowo wprost do gruntu i powtarza tę czynność co 2 tygodnie. Jest to warzywo krótkich dni, czyli najlepiej siać go od marca do maja, a następnie od sierpnia do września. Nie lubi pełnego słońca i wysokich temperatur, a w zbyt ciepłych warunkach nie wytwarza liści, a od razu kwiaty. Najlepiej jest zjadać całą roślinę, a nie skubać pojedyncze liście. Starszy i mięsisty szpinak warto blanszować przed podaniem czy dalszą obróbką. Warto łączyć go z masłem, czosnkiem, ostrymi przyprawami, ale też stosować jako świeży dodatek do wszelkich gotowych dań, na kanapki czy do koktajli. Szpinak jest źródłem wielu witamin (A, z grupy B, C, E i K) oraz mikroelementów. Prawdą jest, że zawiera kwas szczawiowy, ale jest on głównie problemem dla osób, których organizm ma tendencje do tworzenia kamieni nerkowych. Powinno się go jeść z produktami bogatymi w wapń czyli nabiałem lub nasionami maku, migdałami, soją czy jarmużem.
Obsługiwane przez usługę Blogger.